Notícies

Inauguració XXVIII edició UIMIR

El proper divendres 2 de febrer, tindrà lloc la inauguració del curs XXVIII de la Universitat Internacional de Menorca Illa del Rei (UIMIR), tot coincidint amb l’inici del primer curs titulat C1. Menorca Talaiòtica, Patrimoni Mundial. I ara què? llegiu-ne més

Presentació

L’objectiu principal de la nostra pàgina web de la UIMIR és posar al vostre abast la informació més detallada sobre les activitats docents i de formació que la nostra institució acadèmica durà a terme durant l’any 2024; incidirem amb més detall en els cursos que donen forma al cos principal de la UIMIR. Els cursos de la UIMIR que impartirem aquest any i que podeu veure en detall en aquesta web procedeixen, en la seva gran majoria, de les peticions que la societat menorquina ens ha anat fent arribar a través d’institucions oficials i d’iniciatives privades. De l’estudi detingut d’aquestes demandes i de les que emanen de les institucions universitàries que conformen el vessant acadèmic la UIMIR han acabat sortint les decisions finals del Comitè Acadèmic i el Consell Rector. Aquests dos organismes han triat vuit cursos que ens sembla que responen a les necessitats socials majoritàries que la gent de Menorca i les universitats participants a la UIMIR (UIB, UB i UOC) ens ha fet arribar a través dels canals esmentats.

llegiu-ne més
 

Xarxes Socials




Coordinació: Marga Vives Barceló. Universitat de les Illes Balears

C5. Assetjament i ciberassetjament: intervenció socioeducativa a l’escola

 

Coordinació: Marga Vives Barceló. Universitat de les Illes Balears


Professorat:
Marga Vives Barceló. Universitat de les Illes Balears
Marta Escoda Trobat. Conselleria de Famílies i Afers Socials.
Isabel Eugenia Domínguez Oliver. Universitat de les Illes Balears


Lloc: Seu de l'Institut Menorquí d'Estudis (Can Victori, Camí des Castell, 28, Maó)


Dates i horari: 10 i 11 de maig de 2024


Idioma: Català


Objectius: La finalitat del curs és posar en relleu i reflexionar sobre una problemàtica capdavantera a les escoles del nostre país. Per aquest motiu, creim necessari agafar una perspectiva multidisciplinària que ens permeti treballar com una xarxa educativa i integrar així no sols els docents, sinó també la resta de professionals educatius, com són els treballadors socials, educadors socials, pedagogs, equips d’orientació, psicòlegs, a més de famílies, policies tutors i centres de salut.
Tot això, es posa de manifest en aquestes tres sessions.

Els objectius es concreten en els següents:

- Conèixer i definir els conceptes d’assetjament i ciberassetjament (educatius, familiars i mèdics).
- Introduir els procediments que cal seguir davant un cas de ciberassetjament escolar.
- Dotar d'instruments i incrementar els coneixements per a la intervenció socioeducativa davant la problemàtica.
- Treballar en xarxa per aconseguir la resolució dels conflictes.
- Escoltar la veu de la família i les necessitats per fer front a la problemàtica existent


Contingut/Programa:
Divendres, 10 de maig
15.45 – 16.00 h Recepció de participants
16.00 – 18.00 h Primera sessió
La conceptualització d’assetjament i les noves modalitats. Introducció i àmbits de la problemàtica

18.00 – 20.00 h Segona sessió
Les famílies: la seva opinió també importa

Dissabte, 11 de maig
10.30 – 13.30 h Tercera sessió
Treball en xarxa: la comunicació i gestió conjunta. Paper dels professionals i les noves figures

15.30 a 18.00 h Quarta sessió
Actuacions davant el conflicte, instruments i eines per millorar la convivència. Exemples reals


Descripció: La proposta formativa s’articula en quatre sessions.

El curs té la voluntat de servir per a la reflexió i la divulgació dels coneixements i dels resultats de la investigació acadèmica i de camps de l’assetjament escolar. L'abordatge del tema es fa des d'una metodologia interdisciplinària, des de la seva dimensió social, educativa i de salut.
Per aconseguir els objectius es combinaran propostes pràctiques, vídeos de reflexió i sessions teòriques.


Informació addicional:
Participants a qui va adreçat principalment: Especialment recomanat per a persones titulades en l’àmbit educatiu i social (treballadors socials, pedagogs o mestres), així com als estudiants d’aquests graus. Així mateix, està adreçat a famílies i persones que tinguin interès en el tema.

Hores de docència: 10 h

Places limitades

Activitat reconeguda pel Passaport Cultural per a alumnes de grau de la UIB. Per a més informació: https://sac.uib.cat/aules/Passaport-Cultural/


Preu d'inscripció: 35 euros


Inscripcions
Enllaços Relacionats
Més informació
PROGRAMA

Cursos

 
Coordinació: Joaquín Pons Machado, Doctor en Arqueologia Prehistòrica, i Antoni Ferrer Rotger, llicenciat en Història i Història de l’Art
Coordinació: Santiago Atrio Cerezo. Universitat Autònoma de Madrid
Coordinació: Adrià Vilà Balló. Universitat de Girona
Coordinació: Júlia Roman Quetgles. Dra. en Història de l’Art. Universitat de les Illes Balears
Coordinació: Marga Vives Barceló. Universitat de les Illes Balears
Coordinació: Gemma Álvarez Jiménez. Universitat de Barcelona
Coordinació: Amalia Pérez-Juez Gil. IME i Boston University, i Irene Riudavets González. IME i Universitat de Barcelon
Coordinació: Jacobo Martín De Nascimento. Universitat de Barcelona i Centre Austral d’Investigacions Científiques (CADIC-CONICET) a Ushuaia (Argentina)
 
 
Ho organitza:
Ajuntament de Maó Maó Ciutat Educadora CIME Menorca talaiòtica UIB UB UOC IME
© UIMIR - Universitat Internacional de Menorca Illa del Rei Avís Legal | Accessibilitat | XHTML 1.0 | CSS 2.1