Notícies

Inauguració XXVIII edició UIMIR

El proper divendres 2 de febrer, tindrà lloc la inauguració del curs XXVIII de la Universitat Internacional de Menorca Illa del Rei (UIMIR), tot coincidint amb l’inici del primer curs titulat C1. Menorca Talaiòtica, Patrimoni Mundial. I ara què? llegiu-ne més

Presentació

L’objectiu principal de la nostra pàgina web de la UIMIR és posar al vostre abast la informació més detallada sobre les activitats docents i de formació que la nostra institució acadèmica durà a terme durant l’any 2024; incidirem amb més detall en els cursos que donen forma al cos principal de la UIMIR. Els cursos de la UIMIR que impartirem aquest any i que podeu veure en detall en aquesta web procedeixen, en la seva gran majoria, de les peticions que la societat menorquina ens ha anat fent arribar a través d’institucions oficials i d’iniciatives privades. De l’estudi detingut d’aquestes demandes i de les que emanen de les institucions universitàries que conformen el vessant acadèmic la UIMIR han acabat sortint les decisions finals del Comitè Acadèmic i el Consell Rector. Aquests dos organismes han triat vuit cursos que ens sembla que responen a les necessitats socials majoritàries que la gent de Menorca i les universitats participants a la UIMIR (UIB, UB i UOC) ens ha fet arribar a través dels canals esmentats.

llegiu-ne més
 

Xarxes Socials




C2. Del tercer educador a l'aula del futur: catalitzador de reflexions metodològiques i pedagogies actives

 

Coordinació: Santiago Atrio Cerezo. Universitat Autònoma de Madrid


Professorat:
Santiago Atrio Cerezo. Universidad Autónoma de Madrid
Beatriz Rodríguez Agudín. Col·legi San Juan Bautista de Madrid


Lloc: Seu de l'Institut Menorquí d'Estudis (Can Victori, Camí des Castell, 28, Maó)


Dates i horari: 8 i 9 de març de 2024


Idioma: Castellà


Objectius:
- Reflexionar sobre les possibilitats pedagògiques de l'espai com a material educatiu.
- Analitzar les dificultats d'implantació de propostes de metodologies actives per la situació actual dels centres educatius.
- Valorar l'aportació de la comunitat educativa en el procés de transformació d'un contenidor d'activitats educatives.
- Apreciar els diversos punts de vista dels professionals que intervenen, des del sector privat i públic, en la transformació d'espais educatius.


Contingut/Programa:
Divendres, de 16.00 a 20.00 h
• Benvinguda i recepció de participants

• L'escala pedagògica de l'espai MACRO (entenem per macroescala les possibilitats de l'entorn dels centres educatius com a materials pedagògics. Dificultats i beneficiós de teixir xarxes). Referència: https://redplanea.org/recursos/cuaderno-despacios/

Dissabte, de 09.30 a 14.00 h
• L'escala pedagògica de l'espai MESO (entenem com a mesoescala les intervencions dins dels recintes en espais comuns).

Dissabte, de 16.00 a 19.30 h
• L'escala pedagògica de l'espai MICRO (entenem per microescala les propostes de transformació de l'aula, els laboratoris, els tallers o de creació de nous materials pedagògics).

Les tres sessions es divideixen en dues parts. Una inicial d'exposició de dues hores. Una altra participativa de dues hores més en la qual debatrem les circums-tàncies pròpies dels assistents. Aquesta segona part es dinamitza amb una pro-posta de taller en la qual abordarem el treball amb cadascuna de les escales proposades.


Descripció: En aquest curs es reflexiona sobre la rellevància de l'espai, no com a mer contenidor d'activitats educatives, sinó com a material didàctic sobre el qual preocupar-se acadèmicament. En entorns en què es parla de la transformació dels espais educatius, el curs analitza si aquesta modificació respon a les necessàries tasques de manteniment, a exigències d'actualitzacions estètiques i/o a tasques que ens proposen les diverses modalitats de l'aprenentatge actual.

Evocar espais educatius és fer una lectura crítica de l'entorn que habitam transitant per les metàfores de Thornburg o la Convenció sobre els Drets de la Infància. Des de la perspectiva d'un aprenentatge col·lectiu, des de la necessitat de proposar un material didàctic que pugui ser reutilitzat per les diverses cohorts de persones que passen pels centres o des de la possibilitat d'aprendre col·lectivament dels que ens van precedir, l'edificació educativa comprèn profundes meditacions allunyades de la mera reforma de l'edificació.

Repensar els espais educatius, analitzar les possibilitats pedagògiques d'aquests entorns i catalogar les diferents escales dels espais d'ensenyament, MESO i MICRO, són algunes reflexions que hauria d'emprendre tota la comunitat educativa abans d'acudir a tècnics o arquitectes.

Un contingut ampli dels temes que es proposa abordar i s'han treballat en anteriors sessions formatives a altres CA.


Informació addicional:
Participants a qui va dirigit principalment: Docents de les diverses etapes educatives, equips directius i responsables d'infraestructures educatives.

Hores de docència: 12 h

Places limitades

Activitat reconeguda pel Passaport Cultural per a alumnes de grau de la UIB. Per a més informació: https://sac.uib.cat/aules/Passaport-Cultural/


Preu d'inscripció: 40 euros


Inscripcions
Enllaços Relacionats
Més informació
PROGRAMA

Cursos

 
Coordinació: Joaquín Pons Machado, Doctor en Arqueologia Prehistòrica, i Antoni Ferrer Rotger, llicenciat en Història i Història de l’Art
Coordinació: Santiago Atrio Cerezo. Universitat Autònoma de Madrid
Coordinació: Adrià Vilà Balló. Universitat de Girona
Coordinació: Júlia Roman Quetgles. Dra. en Història de l’Art. Universitat de les Illes Balears
Coordinació: Marga Vives Barceló. Universitat de les Illes Balears
Coordinació: Gemma Álvarez Jiménez. Universitat de Barcelona
Coordinació: Amalia Pérez-Juez Gil. IME i Boston University, i Irene Riudavets González. IME i Universitat de Barcelon
Coordinació: Jacobo Martín De Nascimento. Universitat de Barcelona i Centre Austral d’Investigacions Científiques (CADIC-CONICET) a Ushuaia (Argentina)
 
 
Ho organitza:
Ajuntament de Maó Maó Ciutat Educadora CIME Menorca talaiòtica UIB UB UOC IME
© UIMIR - Universitat Internacional de Menorca Illa del Rei Avís Legal | Accessibilitat | XHTML 1.0 | CSS 2.1